Ensin pitää löytää lähisuhde itseensä, ja kumma kyllä, kun sen löytää, niin sua kadehditaan niin paljon, että sinut jätetään aivan yksin. tämä on tavallisten tallukoiden kliseinen paikka. Minäkin olin kamalan suosittu vielä 2014 facessa ja muussa jollotuksessa. Kirjoitin niin kuin muutkin. silloin minulla oli vielä Maria Peura, Pauli Hanhiniemet. Jasmin Mäntylät, A.W. Yrjänät kavereina, yms. Sitten mulla napsahti päässä, näinhän tämä juttu menee. Ja nyt saan pelkkää halveksuntaa osakseni. Missään en ole yhtään mitään. Tiedätte kyllä miten pahalta se tuntuu. Tavallisuuden ja lattapäisyyden tavoitteleminen. Valtakulttuurin suosiminen. Joku edistynyt ihminen työnnetään katsomaan tallukoiden persreikiä kaivon pohjalle. Sosiaalinen nuoleminen on se juttu, ei lahjakkuus, ei taiteen laatu, ei mikään muu kuin sosiaalinen peli.

Lamaannus tai vastarinta? kumpi?

Huomenna vaikenen taas, hetken avasin hengitykselleni tietä.

Kirjoitin aivan täyttä lateksia silloin aikoinani. Sellaista mikä ensimmäisenä päähän pälkähti. Silloin mulle puhuivat, että J.K Ihalainen voisi julkaista tekstejäni. Silloin mulle puhuivat, että Perkele tahtoo kuulla sinusta. Eli tämä kuvottava eltaantunut systeemi. Ei sitten kerrota tämän homman jujua kauniisti. Joskun syvästi kristitynkin hemot käryävät tähän kuppikuntien toilailuun. Ehkä viha, tuo rakkauden vastakohta, nostaa päätään vihtahousujen pienelle älylliselle puuhailulle.

Joutavaa. Tämä se siellä sisälläni vain kasvaa. Se pitkään pieni kaunis joulukuusi. Tiedän. Mutta se kasvaa. Se kasvaa ulos tästä täin kokoisesta Suomen umpisiitoisesta perähikiöstä. Mulla on tukala olla tässä Tampereen kirpussa.

Minä tahdon, että saan palkkani. Mikä se sitten tulee koskaan olemaankaan?

Kommentit

Suositut tekstit